-10%

QU-AX Luxury 20" Unicycle (czarny / pomarańczowy)

Regular Price 758,08 zł Special Price 685,19 zł
Gotowy do wysyłki 04.04.2024
SKU
BP3095020500
SZYBKA WYSYŁKA
BEZPIECZNA PŁATNOŚĆ

Opis

Unicycle QU-AX Luxus 20"

Klasyk dla początkujących i zaawansowanych kolarzy dzięki widelcowi z płaską koroną, wygodnemu siodełku i oponom 1,95".

  • Widelec Flatcrown z dwuczęściowym dropoutem, malowany proszkowo
  • Obręcz aluminiowa, srebrna 36 otworów
  • Opona 50-406mm (20 "x1,95")
  • Oś kwadratowa, piasta 36 otworów
  • 114mm kostki stalowe, kwadratowe
  • Pedał z tworzywa sztucznego odporny na poślizg
  • Szybkozamykacz aluminiowy
  • Słupek siodła 300mm, diamond cut (twist-proof) ø 25,4mm, stal
  • Utrzymujące kształt i ergonomiczne siodło, osłony siodła żółte, wymienne
  • Dodatkowa, 200mm sztyca podsiodłowa na początek w zestawie.
  • Minimalny rozkrokDługość: 61cm
  • Waga: 5,4 kg

W zasadzie rozmiar jednośladu nie do końca przypomina rower. Podczas gdy rowery pomiędzy 12" a 18" są przeznaczone dla (rosnących) dzieci, jest też kilku szalonych muni riderów, którzy jeżdżą na 12" rowerach do trialu dla zabawy. Ale jak tylko możesz jeździć na 20", kwestia rozmiaru jest bardziej kwestią osobistego użytku. 20" jest w sam raz do hokeja, freestyle'u, czasem także do koszykówki czy "normalnego” unicyclingu. Ponadto, im dłuższe dystanse chcesz pokonywać, tym większa powinna być średnica koła.

Jaki rozmiar mogę jeździć?

W przypadku rowerów jednośladowych QU-AX poniższa tabela dotyczy standardowego wyposażenia w zakresie zalecanego rozmiaru wraz z odpowiadającymi mu długościami stopni. Pomiar długości krocza jest bardzo prosty: zmierz odległość od ziemi do swojego krocza, tak jak na zdjęciu po prawej stronie - najlepiej w butach, bo tak właśnie będziesz potem siedział na unicyklu! W Munisach 19", 24", 27,5" słupek podsiodłowy posiada odlew wzmacniający - jeśli doposażasz się w słupek bez odlewu, możesz odjąć kolejne ok. 7cm od minimalnych długości krocza.

Jak ta maszyna staje się moim przyjacielem?

Zanim podejdziesz do maszyny, sprawdź, czy kask jest na głowie, a nakolanniki na właściwym miejscu! W przeciwieństwie do konia, nie można od razu stwierdzić, gdzie jest tył, a gdzie przód. Jeśli jednak przyjrzysz się bliżej, zauważysz, że unicykl ma kierunek jazdy. Obejma sztycy podsiodłowej wskazuje na przód, czyli śruby wskazują na tył. Pedały są oznaczone jako lewe i prawe w kierunku jazdy, aby śruby nie poluzowały się podczas jazdy. Prawidłową wysokość siodełka można znaleźć w taki sam sposób jak na rowerze: kiedy siedzisz na siodełku, twoje kolano powinno być mniej więcej przepchnięte w dolnej pozycji pedałów. Rada na pierwsze próby: ustawiaj siodełko nieco niżej! Jest to trochę łatwiejsze i wiadomo: "im wyżej, tym bardziej pryska"”

Tak znajdziesz odpowiednią wysokość siodełka!
Jeśli masz dobrych znajomych, weź jednego ze sobą. Pomoc nie jest zła jak na pierwsze próby. Jeśli jednak chcesz trenować samodzielnie i ujawnić swój sekret po kilku dniach, poszukaj terenu z równym podłożem i poręczą, której możesz się trzymać. Idealne są również ramy drzwiowe lub budki telefoniczne, ponieważ możesz podeprzeć się obiema rękami.

Teraz możesz zacząć?
Utrzymaj się jedną ręką poręczy lub swojego towarzysza. Umieść siodełko między nogami, a prawy pedał powinien znajdować się w pozycji godziny 4. Gdy naciśniesz na pedał, unicykl automatycznie wsunie się pod Twoje ciało i będziesz siedział na rowerze (lub nie). Jedno jest pewne, od jazdy na unicyklu dzieli Cię teraz jakieś 5-6 godzin. Twoim celem powinno być zrównoważenie ciężaru ciała przy kolejnych próbach. Przez cały czas utrzymuj górną część ciała w pozycji pionowej i opieraj się o pomocnika dla wsparcia.

Podnoszenie i balansowanie z pomocą

Następnym krokiem jest teraz ruszenie do przodu. Zwolnij jedną rękę z poręczy i spróbuj przesunąć się nieco do przodu. wsparcie_3Gratulacje! Teraz jesteś o 3-4 godziny od jazdy na unicyklu. Kolejna ważna rada, jeśli zbliża się upadek, zawsze zrzucaj rower, bo dobry rower to zniesie, ty pewnie nie bardzo.

Tak więc, teraz pozostała już tylko jedna rzecz. Droga jest celem. Nagle jedziesz sam jeden metr, potem dwa… i nagle nie rozumiesz, dlaczego początek był tak frustrujący. Teraz możesz przerwać swój tajny trening i wyjść na jaw. Efekt "aha" u twoich kolegów nie będzie bez znaczenia. Zachowaj zimną krew, a jeśli musisz zejść z roweru, znajdź latarnię, drzewo lub coś podobnego, aby na niego wsiąść. Na pytanie, jak człowiek uczy się robić takie rzeczy, odpowiada: ” Trzeba być trochę sprytnym”. To naprawdę fajne, prawda?

Czuję, że mogę latać!
Teraz powinieneś odbyć kilka przejażdżek, aby przyzwyczaić się do reakcji roweru. Górna część ciała powinna być zawsze wyprostowana i nie należy patrzeć w dół na rower. Pedałowanie nigdy nie będzie całkowicie okrągłe, ale zauważysz, że rower reaguje na ruchy górnej części ciała i bioder. Jeśli czujesz, że spadasz do przodu, wykonaj szybki ruch pedałami, a rower znów się wyprostuje.

Następną rzeczą, którą powinieneś spróbować, jest wspinanie się bez pomocy. Pedał z nogą wymachową powinien znajdować się w najniższym punkcie. Znajdź małą przeszkodę, aby rower nie stoczył się natychmiast do przodu. Jeśli teraz możesz bezpiecznie stanąć w pozycji pionowej, możesz teraz spróbować swobodnego montażu bez przeszkód. Wskaźnik sukcesu będzie wynosił tylko maksymalnie 1:10, ale ćwicząc wytrwale, bardzo szybko zmniejszysz ten wskaźnik i po kilku dniach będziesz miał go”w”.

Jazda po łukach bez kierownicy?
Na długich trasach zauważysz, że rower chce od czasu do czasu zmienić kierunek jazdy. Zmieniasz to automatycznie całkiem nieświadomie, przesuwając górną część ciała w tym samym kierunku i tym samym odzyskując równowagę. Jeśli chcesz celowo zmienić kierunek jazdy, to jest to podobne do jazdy na nartach czy snowboardzie. Biodro wyzwala ruch skręcający, następnie górna część ciała i wyciągnięte ramię idą w tym samym kierunku. Na początku robi się dość duże kółka, ale potem są one coraz mniejsze.

Aby nauczyć się jeszcze więcej i dojść do perfekcji, najlepiej zapisać się do klubu sportowego lub założyć własną grupę. W załączniku znajdziecie kilka porad książkowych lub bardzo dobrych filmów o unicycling. W Japonii unicycling zawsze był obowiązkowym przedmiotem na wychowaniu fizycznym. Swoją drogą zawsze miałem 5 z matematyki, ale 1 ze sportu, a na unicyklu nauczyłem się jeździć w wieku 35 lat. Ale faktem jest, że młodzi ludzie docierają tam znacznie szybciej.

Przy okazji, czy wiesz, jak unicykliści nazywają rowerzystów? "Kolarze na kółkach treningowych”!

Zabawa na rowerze!

Więcej informacji
Więcej informacji
MarkaQU-AX
numer producenta1106
Typ roweruMonocykl
KolorCzarna, Orange
Rozmiar ramy w cm51 cm
Często kupowane razem
Cena całkowita
Klienci, którzy oglądali ten artykuł, oglądali również
QU-AX Korba do roweru jednokołowego 20" (114mm)
QU-AX Korba do roweru jednokołowego 20" (114mm)
Regular Price 48,85 zł Special Price 44,42 zł